رویه ارسال سفارش
کاهش زمان آمادهسازی سفارش، به افزایش رضایت مشتری و بهبود راندمان کسبوکار کمک میکند. برای این منظور،ما در مجموعه مشهد آی سی از راهکارهای زیر استفاده می کنیم.
1. بهینهسازی فرآیندهای داخلی:
* سیستم حسابداری و مدیریت انبار کارآمد: استفاده از سیستمهای مدیریت انبار حسابداری متصل به سایت برای ردیابی دقیق موجودی، مکانیابی سریع کالاها و بهینهسازی چیدمان انبار.
* استانداردسازی فرآیندها: تعریف و مستندسازی دقیق مراحل آمادهسازی سفارش، از دریافت سفارش تا بستهبندی و ارسال. این امر باعث کاهش خطا و افزایش سرعت میشود.
* آموزش کارکنان: آموزش کارکنان در مورد فرآیندهای آمادهسازی سفارش و استفاده از ابزارها و سیستمهای جدید.
* بهینهسازی چیدمان انبار: قرار دادن کالاهای پر تقاضا در مکانهای دسترسی آسانتر.
2. بهبود بستهبندی:
*استفاده از تکنولوژی بارکد و لیبل:برای سرعت بخشیدن به فرآیند شناسایی و جمعآوری کلیه محصولات خریداری شده در پک های جدا به صورت لیبل خورده با شماره فنی تعداد و کیفیت آی سی بسته بندی می شود . و کلیه آی سی های هارد سکند از نظر درصد سلامت و سلامت فیزیکی برسی می شود.
* استفاده از بستهبندیهای استاندارد: استفاده از بستهبندیهای استاندارد و آماده برای کاهش زمان بستهبندی.
* سیستم بسته بندی بهینه: پس از جمع آوری و بررسی سفارشها بطور دقیق، قطعات را داخل بسته های مناسب آماده و آدرس گیرنده بصورت تایپ شده و خوانا روی بسته چسبانده میشود:
3. بهبود مدیریت منابع انسانی:
* تخصیص نیروی کار مناسب: تخصیص نیروی کار کافی و ماهر به بخش آمادهسازی سفارش.
* انگیزه دادن به کارکنان: ایجاد انگیزه در کارکنان برای افزایش سرعت و دقت در آمادهسازی سفارشات.
5. بهبود ارتباطات:
* ارتباط موثر با مشتری: اطلاعرسانی به موقع به مشتری در مورد وضعیت سفارش و زمان تحویل.
روش های ارسال:
هنگام ثبت سفارش شما می توانید یکی از روش های زیر را جهت ارسال کالا انتخاب کنید تمام سفارشات در اولین غیر تعطیل تعطیل ارسال خواهد شد :
- پست پیشتاز:(زمان رسیدن به مقصد حدود 3 الی 7 روز) هزینه بسته بندی و ارسال کالا از این طریق 50 هزارتومان می باشد که شما پس از ثبت سفارش نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه دیگری جهت ارسال و تحویل کالا نخواهید داشت.
- تیپاکس: (زمان رسیدن به مقصد حدود 2 الی 3 روز ) در این روش هزینه بسته بندی و ارسال بسته از فروشگاه تا ترمینال مبلغ 35هزار تومان می باشد. ارسال در این روش بصورت پس کرایه می باشد که بسته به ارزش کالا و مسافت، معمولا از مبلغ 50 هزارتومان شروع می شود. (در این روش کلیه سفارشات به مبلغ فاکتور بیمه می شوند). مشتریانی که میخواهند سفارششان بیمه نشود (جهت کاهش هزینه های تیپاکس) می توانند در قسمت توضیحات سفارش قید کنند.
- چاپار: (زمان رسیدن به مقصد حدود 2 الی 3 روز ) در این روش هزینه بسته بندی مبلغ 5هزار تومان می باشد. ارسال در این روش بصورت پس کرایه می باشد که بسته به ارزش کالا و مسافت، معمولا از مبلغ 50 هزارتومان شروع می شود.
- ترمینال: (زمان رسیدن به مقصد حدود 1 الی 2 روز ) در این روش هزینه بصورت پس کرایه می باشد.هزینه ارسال بسته از فروشگاه تا ترمینال 70 هزارتومان می باشد، هزینه ارسال از مشهد تا شهر مقصد به عهده مشتری می باشد. لازم به ذکر است در این روش حمل و نقل هیچ گونه تضمین و بیمه را شامل نمی شود و کلیه عواقب احتمالی نظیر گم شدن بسته، صدمه فیزیکی کالا و … بر عهده مشتری می باشد و این فروشگاه هیچ مسئولیتی را متقبل نخواهد شد!
- پیک ویژه شهرهای خراسان : جهت ارسال سفارش به آدرس گیرنده در شهرهای خراسان رضوی -جنوبی -و شمالی (شهرهایی که دارای پیک روزانه هستند )هزینه ارسال این روش نیز بصورت پس کرایه و در محل خواهد بودو فقط 5هزار تومان هزینه بسته بندی به اکتور اضافه خواهد شد.
- پیک موتوری: جهت ارسال سفارش به آدرس گیرنده در داخل شهر مشهد مقدس. هزینه ارسال این روش نیز بصورت پس کرایه و در محل خواهد بود.
- مراجعه حضوری: مشتریانی که مایل به دریافت سفارش خود در محل فروشگاه (مشهد آی سی) می باشند، می توانند این گزینه را انتخاب کنند و جهت دریافت سفارششان از ساعت 9 الی19به فروشگاه مراجعه کنند. توجه داشته باشید در این روش هیچ گونه هزینه حمل و بسته بندی را نخواهید داشت.
- محصولات دانلودی: این روش مخصوص محصولات دانلودی می باشد و که بعد از پرداخت لینک دانلود در پیشخوان و سفارشات برای شما فعال می شود و هیچ گونه هزینه حمل و بسته بندی را نخواهید داشت.
پیگیری سفارشات:
پس از ثبت سفارش توسط شما پیامک دریافت سفارش و ارسال کالا (روش حمل و نقل انتخاب شده توسط مشتری)،برای شما از طرف ماارسال خواهد شد. ما کد رهگیری را به شماره تماسی که موقع سفارش ثبت کرده اید پیامک خواهیم کرد. درصورتی که کدرهگیری را دریافت نکردید از قسمت پیگیری سفارشات می توانید کدرهگیری سفارشتان را دریافت کنید.